4 نکته که فروشندگان کیف به شما نمی گویند

Thursday، ۱۵ Aabaan ۱۳۹۹

اگر قصد خرید کیف دارید و نمی دانید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید پیشنهاد می کنیم پیش از خرید این نکات را مد نظر قرار دهید. اولویت اول فروشندگان کالا فروش کالای خودشان است و کمتر پیش می آید فروشنده ای منافع خریدار را بر خودش ترجیح دهد و مشکلات احتمالی خرید یک کالای نامناسب را به شما گوشزد کند. از این رو بهتر دانستیم مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید کیف ضروریست به آن توجه کنید و احتمالا فروشندگان در مورد آنها اطلاعاتی به شما نمی دهند اینجا برایتان جمع آوری کنیم.

یراق مهم تر است

زیپ، سرزیپ، بندهای اتصال و سایر قسمت های فلزی که به اصطلاح یراق کیف به حساب می آیند، عمر و دوام یک کیف را تضمین می کنند. در عموم کیف های بی کیفیت بازار، جنس رویه و آستر کار زیباسازی شده ولی یراق آلات از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. توجه کنید که فلزی بودن یا نبودن یراق کیف گاهی به آسانی قابل تشخیص نیست و نوع آبکاری روی فلز با روش های نوین قابل مشابه سازی است.

در حقیقت کسی باید مراقب رویه و آستر کیف باشد شما هستید، اما در مورد یراق کیف اگر بی کیفیت باشد تقریبا هیچ کاری از دست شما بر نمی آید و حتی در صورت استفاده کم و مراقبت پس از مدتی کیفیت ابتدایی خود را از دست می دهند.

به دوخت توجه کنید

موضوع مهم دیگری که معمولا از نگاه خریداران پنهان است نوع دوخت های داخل کیف است. محل اتصال آستر به بدنه در بسیاری از کیفیت های با سطح کیفی پایین به زودی نخ کش می شوند و لایه زیپ گیر می کنند. دوخت تمیز و درست می تواند باعث جلوگیری از این اتفاق بشود. بنا بر این دومین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید نوع دوخت و جنس نخ مورد استفاده به ویژه در داخل کیف است. هنگام خرید کیف زیپ آن را باز کنید و به دوخت داخلی آن توجه کنید. تلاش کنید با باز و بسته کردن زیپ ببینید آیا ممکن است زیپ به آستر داخلی یا محل دوخت برخورد داشته باشد یا خیر.

کفی کیف باید جدا از بدنه و محکم تر باشد

به ویژه در کیف های مسافرتی و یا ساک های ورزشی که حجم وسایل بیشتری داخل کیف قرار می گیرد، خیلی مهم است که کفی کیف که وزن بیشتری را تحمل می کند جنس مقاوم تری داشته باشد و از بدنه کیف جدا باشد. اگر کفی جداگانه داخل کیف نداشته باشد عملا وزن تمام وسایل روی بدنه کیف می افتد و بعد از مدت کوتاهی موجب آسیب و دفرمه شدن بدنه می شود. از این رو هنگام خرید توجه داشته باشید که کفی کیف حتما مجزا و به وسیله دوخت محکم به بدنه متصل شده باشد.

البته باید توجه داشته باشید که در کیف هایی که سطح کف کمتر است نیازی به کفی محکم وجود ندارد، اما در کیف هایی که سطح کفی بیشتر از ارتفاع کیف است لازم است کفی از جنس مقاوم تری باشد.

جنس رویه چرم یا کتان

قبل از خرید باید تصمیم بگیرید که به دنبال خرید یک کیف روزمره برای استفاده طولانی مدت هستید یا برای یک ملاقات مهم قصد خرید یک کیف همراه دارید. بهتر است بدانید چرم طبیعی بسیار گران و مرغوبیت بالایی دارد اما احتمالا شما هم با مشاهده قیمت ها از خودتان سوال می کنید که چرا برای رفت و آمد طولانی مدت به دانشگاه یا محل کار باید این همه هزینه کنم؟ پس احتمالا به سراغ چرم مصنوعی می روید که ظاهری نسبتا شبیه به چرم طبیعی دارد ولی مقاومت آن بسیار پایین است. از این جهت به شما توصیه می کنیم نسبت به انتخاب جنس رویه کیف تحقیق کنید و نمونه های بیشتری ببینید.

در میان متریال های مختلفی که برای رویه کیف مورد استفاده قرار می گیرد، پارچه کتان یا برزنت از مقاومت مطلوبی برخوردار هستند. به ویژه اگر در طولانی مدت از کیف استفاده می کنید جنس رویه کتان زیبایی ظاهری خودش را کمتر از دست می دهد و به عنوان یک کیف همراه همیشگی شما خواهد بود.

بنابر این اگر قصد خرید کیف برای استفاده روزمره و با قیمت مناسب هستید پیشنهاد می کنیم کیف های با متریال کتان مارپلو را از طریق این لینک بررسی کنید.